یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
تکنولوژی شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۲۵:۴۲

تکنولوژی نسل بعدی جداکننده سیال‌‌‌‌های نفتی

ایران دریلینگ: جدا کننده ترتولیت ضربه‌ای (Tretolite Snap) باعث پیشرفت جداسازی آب و نفت در شرایط چالش‌برانگیز شده است. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از رویترز، شرکت بیکرهیوز (BakerHughes) نسخه تجاری تکنولوژی جدید جداکننده خود به نام ترتولیت ضربه‌ای را معرفی کرده است. این جداکننده به منظور کمک به صنعت نفت و گاز در جهت حفظ کیفیت جداسازی نفت و آب پس از جداسازی، بدون محدودیت‌های تولیدی و کاهش هزینه‌های آن، طراحی شده است. این نسل جدید تکنولوژی شامل حلال‌‌های شیمیایی دارای خاصیت تصفیه و ضدامولسیون‌کنندگی است که باعث بهبود کارایی در بخش‌های مختلف تولید، مثل واحدهای ازدیاد برداشت تخلیه جاذبه‌ای به کمک بخار آب (SAGD) و مخازن مرسوم و نامرسوم دیگر می‌شود.

درمثال عملیات ازدیاد برداشت SAGD که در آن از گرمای بخار آب به منظور بهبود تحرک‌‌پذیری نفت استفاده می‌شود، آب بازیافت‌شده باید به میزان مطلوبی تصفیه و تمیز باشدکه مانع از خرابی المان‌های حرارتی و کاهش هزینه‌‌های تمیزسازی قسمت‌های مختلف تجهیزات مرتبط شود و بتوان آن را دوباره تبدیل به بخار و درون مخزن تزریق کرد. بهبود جداسازی آب از نفت همچنین از هزینه‌های بازیافت و مشکلات ناشی از چند فاز بودن سیالات در خطوط لوله و ماشین‌های حمل‌ونقل می‌کاهد. به طور کلی این دستاورد تازه باعث کاهش میزان آب و رسوبات در نفت شده و از خطرات از دست رفتن نفت به دلیل میزان بالای آب خواهد کاست. در آخرین آزمایش‌های میدانی که در میدان تحت عملیات ازدیاد برداشت SAGD صورت گرفت، میزان آب در نفت ۵۸ درصد کاهش یافت. همچنین از تشکیل پدیده‌های لختگی و ایجاد کف حین عملیات جلوگیری شد. عوامل اجرای دستاورد فوق در مخزن ذکرشده در کانادا از سود ۳.۸ میلیون دلاری حاصل به واسطه تغییر سیستم خود به این برنامه خبر داده‌‌اند.



  کد خبر : 1976
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :